Olvasási idő: 2 perc

Hogy áldásos tevékenységet végeznek, az nem kétséges. Az áldásból nekünk is kijut. A soproni sörök például már több tucat érmet hoztak el a Monde Selectiontől. Ám az 1961-ben alapított brüsszeli minősítő intézetről ex katedra kijelenteni: „célja, hogy felkutassa és hivatalosan elismerje a világ legjobb minőségű termékeit”, sajnos csak marketingfogás.  A Monde Selectionnél ugyanis nem kutatnak semmit.

A minősítést bárki kérheti tőlük, amit immáron évről évre 80 országból 3-4000 termékkel meg is tesznek a gyártók, termelők, forgalmazók. Ahhoz hogy Brüsszelben bevizsgáljanak egy terméket csak a borsos minősítési díjat kell befizetni. Azok, akik ezt leperkálják, szinte biztosak lehetnek abban – hacsak nem silány,netán „közveszélyes” a termékük –, hogy a pénzükért valamilyen érmet, legalábbis egy szépen csillogó bronzot, kapnak majd. Azokat, akik hosszú éveken keresztül rendre befizetik a „nevezési” díjat, külön presztízs-díjjal is elismerik.

Mondhatná valaki ezek után, hogy akkor másról nincs is szó, a Monde Selection-díjakat gyakorlatilag meg lehet vásárolni. De ez ebben a formában nem igaz. A szervezet különböző partner laboratóriumokban, valódi paraméterek mentén tényleg bevizsgáltatja a nevezett termékeket – ennek minősítési szempontjai azonban nem ismertek. A nevezett-befizetett tételek tesztelési időszaka általában decembertől áprilisig tart, majd május-júliusban hozzák nyilvánosságra a listákat, amelyeken az arany-ezüst-bronzérmes termékek szerepelnek. Ugyancsak végeznek szubjektív, azaz érzékszervi vizsgálatokat is. Azt azonban, hogy az empirikus tapasztalást milyen szempontok szerint osztályozzák, nem tudni, mivel ezek nem nyilvánosak. Az elvárások nem lehetnek túl szigorúak, mert a követelmények 60 százalékos teljesítéséért már jár egy bronzérem.