Olvasási idő: 3 perc

Az eladások csökkenése mögött az Anheuser-Busch Dylan Mulvaney-vel kötött szponzori szerződése áll. Ennek értelmében a transznemű Mulvaney feltöltött egy  videót, hogy népszerűsítse a Bud „Easy Carry Contest” versenyét. Ezen a résztvevők akár 15 000 dollárt is nyerthetnek, ha olyan videókat töltenek fel az Internetre, amin a lehető legtöbb dobozos Bud light sört tartják a kezükben.

Mulvaney a „Days of Girlhood” című videonapló-sorozatban dokumentálta, hogy lett féfiből nő, amivel a közösségi média sztárja lett Ez a project rengeteg követőt szerzett a most 26 éves Mulvaney számára, aki videóin őszintén beszél a „második pubertás” élményeiről, frusztrációiról és meglepetéseiről – mindezt milliós közönség előtt, hiszen csak a Tik-Tokon 11 millió követője van. 

Mulvaney karrierje során több céggel is együtt dolgozott, de akármerre járt a jobboldaliak követték, zaklatták és kigúnyolták. Eddig a szponzorainak nem kellett, hogy piacvesztéssel kerüljenek szembe. A Bud azonban nemcsak a videót szponzorálta, hanem egy karton személyre szabott Bud Light dobozt is küldött Mulvaney számára, ami természetesen felkerült a közösségi oldalakra.

Mulvaney tavaly interjút készített Biden elnökkel a NowThis online magazin ls számára, így talán nem véletlen, hogy a Bud-videója rengeteg embernél – elsősorban a republikánusok körében – kiverte a biztosítékot a  és mindent elkövettek a nő ellehetetlenítéséért. Több konzervatív politikus és híresség is megszólalt a Bud-videóról. A Kid Rock, az NFL-játékos Trae Waynes és a modell Bri Teresi mind megosztottak magukról olyan videókat, amelyeken Bud Light dobozokra lövöldöznek.

A bojkott annak ellenére célba ért, hogy a Bud Light új reklámjai ikonikus amerikai képekkel igyekszik visszahódítani elvesztett vásárlóit és visszaszerezni az Egyesült Államokban legnagyobb mennyiségben eladott sör pozicíóját, amit  most a Modelo Especial foglalt el, az  Államok sörértékesítésének 8,4%-ával.

Mindenesetre kíváncsian várjuk a fejleményeket, hogy vissza tudja-e szerezni a Bud Light a piacvezető szerepét. Nem lesz egyszerű, hiszen részvényeik értéke is, mintegy ötszáz millió dollárt vesztettek értékükből az elmúl két hónapban.