Olvasási idő: 3 perc

De minek? A lassan mindent behálozó sörmarketingnek fontos elemei a sörfesztiválok és a többnyire ezekhez kapcsolódó sörversenyek sokasága. Természetesen örülhetünk annak, hogy tavaly a Dublin Craft Cups abszolút győztese a Fűtőház Sörfőzde M63 Bulldog névre keresztelt, 8,5 % alkoholtartalmú belga golden ale típusú söre lett, de vajon mennyit ér ez a siker?

Marketing szempontból nyilván sokat, mert feldíszíthetjük a sör címkéjét az elnyert éremmel. Szakmai szempontból is fontosak lehetnek a versenyek, hiszen gyakran tapasztalatlan sörfőzők vágnak bele a bizniszbe és számukra fontosak a zsűri tanácsai. A sörversenyek végénen ugyanis általában a „versenyzők” kézhez kapják a sörbírálók véleményét rögzítő bírálati lapot, mely a hibák felsorolásával fontos tanulság lehet a kritikát megfogadó sörfőzők számára.

Így aztán egy-egy sörverseny jó buli, a szakma okosodik, a közönség egy sor sört végigkóstol, így aztán mindenki elégedett lehet. Hogy az eredmények mennyire reálisak az már egy másik kérdés. Mert hiába a lassan minden versenyen használt hasonló bírálati módszer, hiába a BJCP elterjedése, hiába törekszik minden sörbíra objektivitásra, a szubjektivitás teljesen nem zárható ki.

Így forulhatnak elő olyan furcsaságok, hogy egy sör az egyik versenyen aranyérmet szerez és a következőn pedig még érmet sem kap. Holott ezeknek a versenyeknek szinte mindenki a győztese lehet, az indulók fele kap valamilyen elismerést, amihez elég többnyire, hogy ha a sör megfelel az adott sörtípus kritériumainak és nincs feltűnő hibája.

Egészen különleges dolog történt az idén a budějovicei, Pivní pečeť  nagy hagyományú, csehországi sörversenyén. „És hogy ki is nyerte idén az Arany Sörpecsétet, azaz a Világ Sörpecsétet? Nem más, mint a Rohozeci Sörgyár tizenhármasa, amely a saját kategóriájában csak az 5-ik helyet érte el! Hogy ki érti ezt? Mi nem." – írja kedvenc blogunk, a Csehország nem csak Prágaa versenyről részletesen beszámoló cikkében. 

A legtöbb sörversenyen ugye nem győztest hirdetnek, hanem érmeket osztanak és gyakran nincs túl magasan a „léc”! Szóval mindenkinek azt javasoljuk, hogy ne döljön be a sörreklámoknak és ne higgye el fenntartások nélkül a sörversenyek eredményeit, hanem bízzon a saját ízlésében és ne mások mondják meg, hogy melyik is legyen a kedvenc söre! 

 

A sörversenyekről eddig is írtunk, akit érdekel, csak egy kattintás a linkre:

https://drinkunion.hu/cikk/brussels_beer_challenge_2017  

https://drinkunion.hu/cikk/world_beer_idol

https://drinkunion.hu/cikk/world_beer_awards