Olvasási idő: 2 perc

Az már jól bevált gyakorlat, hogy a söróriások megvásárolnak a kisebb üzemeket, de a Pilsner Urquell, most egy különleges lépéssel a saját egykori erőművi épületében hoz létre egy kisüzemi sörfőzdét. Az ígéretek szerint a söróriás, csak a biztos anyagi hátteret adja a tulajdonába levő Proud Pivovarnak, a leendő sörök létrehozásában teljes szabadkezet kap a sörfőzde két vezetője Michal Škoda és Lenka Straková. Az üzem a tervek szerint ősszel kezdi meg a működését. Az épületben a főzde mellett később söröző és kulturális centrum is létesül.

(…)

Természetesen nemcsak az Asahi szeretne betörni a kézműves sörök piacára. Hasonló törekvések jellemezték az AB-InBev üzletpolitikáját, ami közel két tucat különféle amerikai kézműves márkával rendelkezik, mint a Cona, a Redhook és a Widmer, de a legnagyobb fogásuk a 2013-ban megvásárolt Goose Island volt. Így a világ legnagyobb sörgyártója különféle márkaneveken kétmillió hordó (3,2 millió hektoliter) „kézműves” sört dob évente piacra, ami a teljes amerikai gyártás egy százaléka.

(…)

A jövő biztatónak tűnik, a Lagunitasnál, mely a Heineken tulajdona és már közel harminc országba exportál. A holland anyavállalat több mint háromszáz márkanévvel rendelkezik, így a Lagunitas támaszkodhat a Heineken értékesítési és disztribúciós csapatára. Az amerikai piac stagnálása miatt, még erőteljesebb nyitás várható az export piacok irányába. Annak ellenére, hogy 2019-ben a nőttek a Lagunitas eladásai mégis száz embert kellett elbocsájtani a Lagunitas Brewingtől. A Lagunitas még szerencsésnek is mondhatja magát, mivel a vetélytársak közül a Boston Beer 7,2 százalékos, a Goose Island-je pedig 11,5 százalékos csökkenést könyvelhetett el 2018-ban.

 

(A címlapfotón a pilseni sörgyár egykori erőműve)